Hanya cukur janggut selepas Osama dibunuh

WASHINGTON. Seorang guru sekolah menengah di East Wenatchee, Washington, setelah terjadi serangan pada 11 September 2001, bersumpah tidak akan mencukur janggutnya sampai Osama bin Laden tertangkap. Dan Gary Weddle pun menepati janjinya hingga minggu lalu, 2 Mei, malam.



" Saya menghabiskan lima minit pertama dengan menangis dan saya tidak dapat cepat melupakannya",” ujar Weddle (50) seperti dilaporkan Telegraph, Selasa (3/5/2011).

Weddle, yang tinggal di East Wenatchee dan mengajar di Ephrata, ingin mencukur misainya sejak bertahun-tahun yang lalu. Janggut panjang beruban yang tumbuh didagunya membuatkan Weddle kelihatan mirip dengan Osama Bin Laden.

Weddle adalah seorang guru ganti di Wenatchee ketika serangan di World Trade Center dan Pentagon, dan menewaskan kira-kira 3,000 nyawa.


Weddle mengatakan dia begitu terkejut dengan berita serangan itu sehingga tidak mencukur janggutnya. Beberapa minggu kemudian, Weddle memutuskan untuk tidak mencukurnya hinggalah Osama tertangkap atau terbunuh. Weddle menyangkakan ia hanya mengambil masa satu atau dua bulan sahaja.

"Dia tampak 10 tahun lebih muda," kata istri Weddle, Donita. "Ini adalah saat yang sangat membahagiakan bagi kami. Ini adalah saat yang sangat bahagia bagi seluruh bangsa."





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More