Al-Qaeda Yaman: Api Jihad akan lebih marak

Amerika akan merindui hari-hari ketika Osama bin Laden masih hidup. Al-Qaeda menjanjikan lebih banyak serangan ke atas kepentingan Amerika di seluruh dunia. Laporan berita mengatakan bahawa AS prihatin tentang serangan balas dendam dan sudah mengambil langkah-langkah keselamatan. Portal As-Ansar menerbitkan teks penuh dari kenyataan Amir al-Qaeda di Semenanjung Arab (AQAP), yang berpusat di Yaman, di mana ia memberi amaran bahawa Jihad melawan Barat dan boneka mereka setelah pembunuhan Syeikh Osama bin Laden akan menjadi lebih kerap dan dahsyat untuk orang-orang kafir.
Al-Qaeda Semenanjung Arab (AQAP) Hurayrah Qasim al Raymi (kiri), Said Ali al Shihri (kedua kiri), Abu Basir Nasir al Wuhayshi (kedua kanan), Abu Hareth Muhammad al Awfi (kanan)

Nasir al-Wahishi, Amir Mujahidin AQAP, dalam kenyataannya menegaskan bahawa "api jihad akan semakin marak".

"Katakan kepada Amerika bahawa bara api Jihad akan lebih marak dan terang daripada masa Syeikh Osama masih hidup".

Dia meyakinkan bahawa isu jihad untuk Amerika Syarikat tidak diselesaikan sama sekali.
"Jangan fikir mudah pertempuran - yang akan lebih besar dan lebih buruk untuk anda, yang menjadi lebih kerap dan memusnahkan, yang menunggu untuk anda."

"Kami mengatakan hanya apa yang menyenangkan Tuhan:" Ya Allah, berikanlah pertolongan kepada kita dalam kesulitan dan menggantikan untuk kita dengan yang lebih baik, dan kami semua milik Allah, dan memang, kita semua akan kembali kepada-Nya ".

"Abu Abdullah telah syahid, dan itu bukan nasib buruk! Jadi suatu kemualiaan bagi kematian seorang pahlawan di medan perang, senang dengan itu dan tidak melangkah mundur dan teruskan perjuangan".

"Kematian Syeikh hanya akan meningkatkan kegigihan kita untuk memerangi orang-orang Yahudi dan Amerika dalam rangka memenangi perang atas mereka," kata Emir al-Wahishi.

"Amerika telah membunuh Sheikh, tapi agama Sheikh dan semangat melawan umat, yang menghidupkan semula Syeikh ... Biarkan musuh-musuh Allah tahu, bahawa kami bertekad untuk menang" , tambah Emir AQAP lagi.

Perlu diingat bahawa Washington menganggap al-Qaeda di Semenanjung Arab sebagai ancaman utama bagi keselamatan AS. Badan perisikan AS menempatkan al-Qaeda Yaman - negara kelahiran bapa Osama - teratas dalam senarai "pengganas sangat berbahaya". Selain Nasir al-Wahishi, antara individu penting al-Qaeda semenanjung Arab ialah salah seorang penceramah terkemuka Jihad di Yaman, Sheikh Anwar Al-Awlaki. Beliau disebut-sebut sebagai antara calon pengganti Osama. 4 hari selepas pembunuhan Osama bin Laden, AS melancarkan usaha memburu Sheikh Anwar Al-Awlaki, tetapi tidak berjaya.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More