Dah tukar domain.. selamat tinggal blogspot

Sekarang ni sudah tidak ada nakkongsicerita.blogspot.com lagi eh.. Lepas ni nak masuk je blog ni, taip je alamat yang tertera kat web browser anda. Yehaa! Kongsi cerita sikit ah bab domain ni. Domain ni termasuk dalam bab penjenamaan. Aku dah takleh pandang ringan lagi dah bab ni. Serius aku dah rugi banyak dengan domain blogspot.. Macam ada beberapa member aku nak masuk ke blog aku ni tapi dia takde blog. So jalan dia just masuk direct dari search engine. Tapi dia tak dapat masuk. Aku tanya kenapa, dia kata url blog aku panjang, susah nak ingat. Bila dia cari "kongsi cerita" dgn google tak jumpa. So aku check balik.. patut la tak jumpa... ada kat page 44. Huh.. Ni baru 1 contoh. Ada banyak lagi sebab sebenarnya kenapa kita kena tukar domain ni. Yang bestnya sejak aku tukar ni, blog aku top 10 untuk search term "kongsi cerita".



Kongsi Cerita

So motif kita tukar ke .com ni ialah supaya orang senang nak ingat. Tengok sekali je domain tu, dah ingat. Bermakna penjenamaan dari segi luaran blog tu dah berjaya. Kalau korang ada duit, tukar je url blogspot.com tu ke .com. Macam aku punya tu, Rm30 setahun. Ni bagi sapa-sapa yang dah tersilap pilih nama kat blogspot. Kalau url kat blogspot tu panjang, berbelit, susah
nak ingat better tukar. Tapi kalau url blogspot yang senang nak ingat, kalau nak tukar lagilah amat molek.

Akhir sekali, terima kasih Blogspot, Google Checkout, Godaddy, Public Bank debit card.

p/s: maaf sebab lama tak update blog, baru habis cuti 2 minggu





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More