[VIDEO] Replika saiz sebenar Bahtera Nabi Nuh

Satu jam dari Amsterdam, tempat bernama Dordrecht, Belanda, sebuah kapal sedang dalam pembinaan. Tetapi ini bukan kapal layar yang biasa anda lihat. Johan Huibers sedang membina replika saiz sebenar Bahtera Nabi Nuh. Ya Bahtera Nabi Nuh! Dan Johan, seorang tukang mahir, tidak mengambil remeh pada setiap butiran bahtera, yang dia telah bina bagi tempoh tiga tahun lalu. Bahtera tersebut dibina mengikut spesifikasi Kitab Injil. Setelah siap, bahtera itu adalah setinggi bangunan 4 tingkat dan sepanjang padang bola sepak. Dan ya, ia mampu belayar.

Hasilnya adalah sebuah kapal yang sangat mengagumkan, terutama memandangkan ia dibina oleh seorang lelaki biasa yang teruja dengan sebuah mimpi. Menurut wawancara dengan NBC " The Today Show " Johan bermimpi bahawa Belanda mengalami banjir besar. Keesokan harinya, dia bangun dan berazam untuk membuat persediaan bagi menghadapi senario yang terburuk.

Bahtera ini tidak boleh dikelirukan dengan bahtera di taman tema Kentucky yang juga replika Bahtera Nabi Nuh, menjana banyak minat dalam kotak carian di internet. Dalam tempoh 24 jam lalu, tinjauan dalam talian "gambar Bahtera Nabi Nuh " dan "bahtera sebenar Nabi Nuh" telah melonjak.

Bagi sebuah kapal yang sempurna, ia tidak lengkap lagi, tetapi ia semakin dekat. Pelan induk adalah memastikan kapal itu belayar sehingga Thames, London untuk Sukan Olimpik London pada tahun depan. Saksikanlah video 'Replika saiz sebenar Bahtera nabi Nuh'






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More