[GAMBAR] Rumah usia 106 tahun di tengah laut

Rumah yang terletak di Rhode Island, USA ini memang ternyata luar biasa. Ianya bukan sahaja kerana usianya 106 tahun, tetapi juga kerana didirikan di tengah laut. Rumah ini dikatakan dibina pada tahun 1905 dan diberi nama sebagai Clingstone.

Rumah ini dibina oleh JS Lovering Wharton dengan nilai 36,000 dolar, iaitu sepupu jauh Henry Wood yang kini menjadi pemilik rumah tersebut.

Henry Wood bersama bekas isterinya membeli rumah tersebut pada tahun 1961 dengan nilai 3600 dolar AS. Kemudian dia menambahbaikkan rumah tersebut menjadi lebih baik.

Rumah tersebut memang ternyata amat besar kerana mempunyai 23 bilik, setiap tahun, pada hari raya tertentu, Wood dan keluarganya akan menjemput rakan-rakannya untuk bersuka ria di rumah tersebut.

Selalunya Rumah tersebut akan dilawati pada musim panas. Dan lebih kurang seminggu mereka akan menghabiskan masa di rumah tersebut. Pada musim sejuk, rumah tersebut akan sunyi sepi..

ketika kunjungan ke rumah tersebut, rakan-rakan wood akan tolong membantu wood untuk membersihkan rumah tersebut kerana rumah terlalu besar untuk dibersihkan oleh Wood dan keluarganya.

sitemap / senarai lengkap daftar isi KongsiCerita.com




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More