Video: Kelantan Juara Liga Super 2011

Tahniah kepada pasukan dan penyokong Kelantan kerana telah berjaya menjadi juara Liga Super buat julung kali meskipun menang tipis 2-1 ke atas Sabah. Kedua-dua gol Kelantan dijaringkan penyerang berbisa Red Warriors, Norshahrul Idlan Talaha. Namun, Norshahrul @ Matyo tidak bernasib baik pada tahun ini untuk memiliki kasut emas setelah Abdul Hadi berjaya merampas melalui jaringan 4 gol menewaskan Felda United 6-2. Selepas tamat 26 perlawanan Liga Super, Kelantan mengumpul 56 diikuti Terengganu (53 mata) dan Selangor (52 mata).

Matyo akan menjadi buah mulut peminat bola sepak Kelantan kerana berjaya menjaringkan 2 gol untuk Kelantan memenangi kejuaraan ini. Matyo berjaya membawa Kelantan sebagai juara Liga Super 2011 dengan jaringannya seawal minit ke-6 dan pada masa yang kedua. Dengan ledakan 2 gol, Norshahrul merupakan pemain yang terbaik bagi pasukan Kelantan. Kelantan merupakan pasukan ke 6 yang menjuarai liga super. Tahniah sekali lagi kepada seluruh penyokong yang bersusah payah ke Sabah, jumlah penyokong Kelantan menyamai jumlah penyokong Perak menentang Selangor dan jumlah kebiasaan penyokong Terengganu di gelanggang sendiri.

Matyo boleh dikatakan sebagai hero bagi pasukan Kelantan. Matyo yang juga pemain kebangsaan merupakan pemain yang agak lincah dan cukup gemar bermain di kesemua bahagian hadapan termasuk kiri dan kanan. Matyo mewakili pasukan Malaysia sejak dari peringkat remaja lagi dan pernah bermain di kejohanan Belia Asia 2004. Matyo juga merupakan salah satu ahli pasukan yang memenangi Pesta Bola Merdeka 2007 dan mendapat kaps pertama dalam perlawanan antarabangsa 'A' ketika menentang Bahrin pada 28 oktober 2007 ketika menggantikan Sumardi Hajalan.








sitemap / senarai lengkap daftar isi KongsiCerita.com




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More