Pengganti Osama arah hancurkan London


Saif al-Adel, yang disebut-sebut sebagai pimpinan Al Qaedah ketika ini dilaporkan sedang merancang serangan besar di London, dia telah memerintahkan para pengikutnya untuk "menghancurkan" ibu negara Britain itu.

"Pemimpin baru kami telah meminta rancangan besar di London, "kata jurucakap Taliban Ehsanullah Ehsan. Dia berpendapat Britain merupakan "tulang punggung" dari Eropah dan harus dihancurkan," seperti yang dipetik media Eropah.

Daily Mail menyiarkan berita, Taliban dan al-Qaeda yang bertemu di sempadan Pakistan-Afghanistan untuk memutuskan peranan baru bagi Saif al-Adel 51, yang pernah menjadi ketua keselamatan Osama.

Menghadapi ancaman tinggi di London, British Transport Police (BTP) akan diberi kebebasan untuk membawa senjata di kereta api ibu kota dan stesyen bawah tanah untuk pertama kalinya.

Pihak keselamatan sangat risau dengan kemungkinan serangan seperti yang terjadi pada November 2008 di Mumbai apabila lelaki yang membawa senjata menyerang hotel dan stesyen utama kereta api, serangan tersebut mengorbankan 200 orang.

Apakah seruan Saif al-Adel tersebut akan menjadi serangan pertama al_Qaeda di Eropah selepas kematian Osama Bin Laden? Waktu yang akan menjawab.


Berkaitan:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsi Cerita Kongsi Cerita
solihin zubir
Great 1:1 Traffic Exchange
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More